Ota yhteyttä: info@crossfitpieksamaki.fi

05.04.2019 perjantai // Ajankohtaista

Lisätietoa ohjelmoinnista

Avataan hieman tulevan noin kahdeksan viikon ohjelmointijaksoa. Jakson aikana treenien intensiteetti on hieman alhaisempi, mutta vastaavasti volyymi eli toistomäärät nousevat vähitellen. Tuo kahdeksan viikkoa jakautuu 2-3 viikon lyhyempiin jaksoihin, joissa painotukset hieman vaihtelevat. Voimapainotteisten treenien jälkeen on 3 vapaaehtoista ”accessory” vaihtoehtoa, tehtäväksi omatoimisesti ohjatun WOD tunnin jälkeen. Nämä löytyvät salilta ja apua voi kysyä valmentajilta.

AMRAP ja EMOM tyyppiset WODit painottuvat hieman metconeissa. Pyri liikkumaan niiden aikana mahdollisimman tasaista, mutta reipasta tahtia, korostaen erityisesti hyvää tekniikkaa ja mekaniikkaa.
Yleisesti tällä kasiviikkoisella painotetaan perusvoimaharjoitteita. Raskaita olympianostoja ei tulla juuri näkemään, mutta metconeissa niitäkin löytyy.
Tavoitteena tehdä tällä jaksolla pohjaa jatkolle ja nostella sitten myöhemmin enkkarautoja myös niissä olympianostoissa.

Muista lihashuolto! Tällä jaksolla pitkät sarjat varmasti hapottavat ja paikat kiristyvät, joten jätä aikaa myös jäähdyttelylle ja huoltotoimille.